読者です 読者をやめる 読者になる 読者になる

やまけんぶろぐ

とりあえず作ってみたブログ

iOS4とActiveSync問題

Apple のサポート掲示板の12ページ (ページは現在も増加中) にわたるディスカッション スレッドを見ると、この問題は『Microsoft Exchange Server 2003』のユーザーに特に深刻な影響を与えているようだ。問題は Microsoft Exchange だけにとどまらず、『Gmail』ユーザーも Google のサポート掲示板で同様の問題を指摘している。

そんでもって、対策は・・・

To install the profile:

Use Safari on your iOS 4 device to download the configuration profile. It may be easiest to read this article with your iPhone or iPod touch and tap the download link there, but you may also email the attachment to another email account on your iOS 4 device, and tap the attachment to open it.
Tap Install to install the profile, and enter your passcode if prompted.
A warning message will appear because the profile is not signed. Tap Install Now.
Tap Done to complete the installation, then power off your device and power it back on.
Wait for your Exchange data to finish syncing.

って事みたい。
Googleにも有効なのかな?後で試そう。